Jeśli interesuje Cię:

Jakie sprawy urzędowe obecnie można załatwić bezpiecznie, bez konieczności wychodzenia z domu?
Jak zapisać się do lekarza, bez wyczekiwania w długiej kolejce do rejestracji?
Jak znaleźć obowiązujące akty prawne i pozyskać informacje dotyczące prawa lokalnego?
W jaki sposób bezpiecznie korzystać z zasobów Internetu, by nie zostać ofiarą przestępstw internetowych i chronić swoją prywatność?

zapisz się na szkolenie, które pomoże w odpowiedzi na powyższe pytania.

Aktualna sytuacja epidemiczna spowodowała znaczący wzrost zainteresowania e-usługami publicznymi. W związku z tym Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego przygotował szkolenie "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie", którego tematyka obejmuje wskazane zagadnienia.

Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?
Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu "Cyfrowe Podlaskie". Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.

Ile czasu trwa szkolenie "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie"?
Całość trwa 8 godzin lekcyjnych i realizowane jest w dobie pandemii, w formie 2 zdalnych sesji, w terminach dogodnych dla uczestników: rano, po południu, ew. w weekendy.

Ile kosztuje szkolenie i kto może w nim uczestniczyć?
Szkolenie jest całkowicie bezpłatne i realizowane jest w ramach projektu "Cyfrowe Podlaskie". Uczestniczyć może w nim każdy pełnoletni mieszkaniec województwa podlaskiego.

Zagadnienia – o czym dowiesz się na szkoleniu "E-usługi publiczne i bezpieczeństwo w Internecie"?

1.     Jak znaleźć akty prawne i wzory dokumentów administracji publicznej?
2.     Gdzie szukać aktów prawa miejscowego i co to jest BIP?
3.     Gdzie szukać informacji o usługach administracji publicznej? Jakie portale umożliwiają świadczenie usług administracji publicznej drogą elektroniczną (na poziomie kraju, regionu i gminy)?
4.     Jakie sprawy w urzędach można zrealizować drogą elektroniczną?
5.     Jak wysłać pismo do urzędu?
6.     Jak podpisywać dokumenty? Podpisać dokument Worda, xls , czy skan? Jakie elementy powinno zawierać pismo podpisywane podpisem elektronicznym?
7.     Jak sprawdzić poprawność podpisu elektronicznego?
8.     Co to jest kwalifikowany podpis elektroniczny i kiedy jest niezbędny?
9.     Co to jest Profil Zaufany i jak go uzyskać?
10.  Co to jest Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP) i jak z niej korzystać? Jak i gdzie znaleźć adres ESP?
11.  Skąd wiadomo, czy i kiedy pismo zostało do urzędu dostarczone, co oznaczają tajemnicze skróty UPO, UPP, UPD?
12.  Czy i jak można śledzić przebieg sprawy?
13.  Jak zarejestrować się do lekarza przez Internet?
14.  Jakie są zasady bezpiecznego korzystania z Internetu (w komputerze, smartfonie)?
15.  Przypadki nieprzestrzegania zasad bezpieczeństwa i ich konsekwencje.
16.  Dlaczego i w jaki sposób chronić prywatność  w Internecie?
17.  Dlaczego i w jaki sposób unikać mowy nienawiści?

Zapraszamy do zapisów!
Zapisy na szkolenia prowadzone są poprzez stronę internetową https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/

Interesuje Cię inna tematyka?
Pozostałe szkolenia realizowane w ramach projektu "Cyfrowe Podlaskie" to:
·       Social Media
·       Hobby i rozwój osobisty online
·       Podstawy obsługi komputera i Internetu od postaw

Więcej informacji o projekcie i szkoleniach znajduje się na stronie https://cyfrowepodlaskie.wrotapodlasia.pl/

Projekt „Cyfrowe Podlaskie" realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020. Projekt prowadzony jest przez Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, zaś bezpośrednim realizatorem szkoleń jest firma Open Education Group sp. z o.o.

Wartość projektu wynosi 1 mln zł, a dofinansowanie ze środków unijnych to prawie 826,5 tys. zł.